Minggu, 10 Mei 2020

Bayam Brazil

Mungkin tidak populer dinegara kita tetapi seiring berjalanya waktu sekarang sering kita jumpai di taman-taman rumah,disamping bermanfaat Bayam Brazil juga terlihat cantik buat taman.

Tidak berlendir serta daunnya yang hijau amat sesuai untuk dijadikan hidangan sebagai salad, serta masak tumis dan banyak lagi resep lain yang mudah disediakan.

Bayam Brazil amat mudah ditanam melalui potongan batang yang sehat serta matang dan tiada masalah serangan ulat daun.

Antara resip popular yang menggunakan sayuran bayam ini ialah Sup Bayam Brazil dan Suhun,  Sayur Tumis Bayam Brazil, Bayam Brazil Goreng terasi dan Bayam Brazil Goreng Tepung.

Inilah khasiat Bayam Brazil 

Bukan saja gampang ditanam depan rumah dan sedap rasanya, sayuran bayam ini amat kaya dengan khasiatnya. Amat rugi jika tidak menanam sayur ini.

Antara khasiat Bayam Brazil dalam kesehatan ialah mampu melawan kanser, menguatkan kesehatanatan mata, kaya dengan vitamin K serta mampu menguatkan tulang, memperlanvar BAB

Selain itu Bayam Brazil juga dapat membantu menurunkan berat badan, meningkatkan sistem imunitas badan, dan menghindari dari simbelit.

Khasiat memakan Bayam Brazil mampu membantu melancarkan darah, mencegah anemia serta masalah gusi, menjaga stamina badan serta amat baik untuk perkembanhan pada anak-anak.

Buat ibu-ibu yang mengandung, memakan Bayam Brazil sangat baik untuk menjaga kesehatan sebelum bersalin, ia juga membantu menjaga kesehatan mulut serta amat baik untuk mencegah penuaan dini

Mulai hari ini, ibu-ibu tanam sayur ni kerana ada banyak khasiat yang terkandung dalam sayur ini memang rugi kalau tidak memakannya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar